Meningen med livet

Hur har dagen sett ut? Tjaa lugn, slapp, långsam...Har varit kanonväder nu dom senaste fem dagarna så vaknar man upp till ett nytt vinterland. Jag som äntligen trodde att våren var på väg men aj så fel man kan ha. Vädret är bra opålitligt. Funderade först på om jag skulle strunta i Tyskan men när jag tänkte efter så ville jag verkligen gå. Haha värt att komma försent nästan en timme för att sedan vara kvar 40 minuter! Vem skulle ens fundera på att åka dit när man redan missat mer än halva lektionen? Ingen annan än jag antar jag xD 

Något som vi börjat prata om på filosofin som jag tycker är väldigt intressant är livets mening. Vad är egentligen meningen med livet? Vad är meningen med mitt liv? Det är faktiskt något som jag suttit och funderat på en hel del under den här veckan. Jag har märkt att frågor om livet intresserar mig mer och mer. Jag funderar verkligen över det, går in djupare i mina funderingar.
Vi fick en läxa av Jojje att skriva upp tre meningar med livet för oss själva. Här är mina tre: 

Mitt drömjobb
Så vad är min mening med livet? Det första jag tänker på är självklart att jag ska slutföra en av mina viktigaste drömmar. Att bli flygvärdinna, jag har brunnit för det i drygt 4 år och det är verkligen något jag siktar mot och vill uppnå. Det jag väljer att jobba med i livet kommer ha en viktigt och stor betydelse för mig. Det som är viktigt för mig är att jag älskar mitt jobb, att det jag gör betyder något.

Kärlek
Det andra jag tänker på är kärlek, för det är något man vill absolut vill uppleva. Att man väljer att öppna sitt hjärta för någon, få dela sitt liv med den person som är hela din värld. Kärleken är viktig och att man hittar "den rätte" i ens liv. Det kan ta tid, men någon gång kommer han att dyka upp. Jag har gott om tid på mig. 
Om jag ska vara ärlig mot mig själv så tror jag redan att jag hittat "den rätta" i mitt liv. För det känns, det känns så tydligt i hjärtat.  Även om det inte blir vi så vet jag... He's the one in my life! Sådana som han växer inte på träd, jag skulle gråta tårar av guld av lycka om jag någon gång skulle hitta någon annan som var som honom.
"När den rätte dyker upp, då säger hjärtat till. Sedan får huvudet säga vad det vill"

Uppfylla och sträva efter mina drömmar
Och den tredje meningen. Att jag försöker uppfylla alla mina drömmar (även om dom känns helt omöjliga att genomgå) för man kan aldrig veta vad man kommer lyckas med och inte här i livet. Ingenting är omöjligt! Just det där att jag ska sträva efter mina mål som jag vill uppnå. Det känns som om det är verkligen vad mitt liv går ut på. Att uppfylla saker, att stäva efter något. Vad annars skulle jag leva för om jag inte hade tankar och funderingar över saker som jag vill uppleva och utföra? Man lever bara en gång, man ska ta vara på allt. Det finns så många stängda dörrar i livet som går att öppna. Nu när jag tänker efter så är det massor jag vill göra. Jisses, jag borde skriva en lista!

Men vem vet, det här är vad jag tror just nu är meningen med mitt liv. Jag kanske kommer uppleva helt andra saker med tiden och känna att jaa; Det är det här som är meningen med mitt liv.
Och det är det som är så spännande, jag har ingen aning än. Det är framtiden som avgör, jag kan bara vänta och se...

Det är jag som är huvudrollen i mitt liv. Mitt liv är i mina händer och jag bestämmer hur jag vill göra med det. And I know I'll take good care of It and do the best of the situation!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0