Jag lovade, jag ska ine svika mig själv

Det var såhär jag inte skulle göra. Trots att jag faktiskt har lovat mig själv att fixa det här (vilket jag ska göra) så utsätter jag mig själv för ännu en ful utstickare, en gamal ful ovana. Klockan är snart tolv, midnatt och jag har inte börjat plugga filosofi än som jag har omprov i imorgon! Usch och fy på mig! Så nu får jag helt enkelt skylla mig själv, ta tjuren i hornen och göra det jag måste göra, om jag så ska sitta uppe till klockan är två på natten!

Jag har min ljudbok att skylla på här, det är bokens fel att den är så bra att jag bara inte kan slita mig ifrån den förrän den är utläst! Sen så är det väldigt mycket trevligare och mysigare att sitta nedsjunken i soffan och lyssna på en spännande bok än att plugga till filosofi som jag inte förstår ett skvatt av! Jojje litar ju fullt och fast på att jag kommer klara det den här gången men det tvivlar jag på! Filosofi är inte mitt ämne, jag har absolut inte den rätta hjärnan för det tänket. 

Ska väl ta mig i skinnet och sätta mig ner och göra klart den här skiten! För tänk att få det här överstökat innan helgen, det vore till en stor lättnad! Om jag bara anstränger mig till max i sisådär 1,5 timme så tror jag att det sitter någorlunda bra iallafall. Jag behöver ju inte börja plugga om på nytt ändå och det är ett +.

Måste bara ta upp det här innan jag går och lägger mig. Jag fick uppleva en mycket välbekant känsla den här kvällen. Som jag nämne tidigare så har jag inte uppllevt en enda ynka känslosam tanke om dig nu på senare tid. Jag märker att det går allt lättare för mig. Ikväll såg du förmodligen att jag var inne på fb och du gillade tre av mina bilder. Jag kände hur hjärtat rusade iväg i bröstkorgen på mig. Du finns kvar här inne. Och jag vet att jag inte kan räkna med att du kommer försvinna helt och hållet, det är nästintill helt omöjligt. Det jag kan göra är att försöka ta mig vidare så gott det går...Nu är jag faktiskt på god väg!

Positiva listan
- Fick min studentmössa
- Mina två närmaste vänner hade vaknat på rätt sida idag (känns som om dom varit lite på kanten den senaste veckan)
- Jag kände mig på jätte bra humör och var riktigt glad
- Jag ringde ett samtal inom projektarbetet trots min telefonfobi (den måste jag göra ett inlägg om)
- Det var god mat i skolan
- Jag såg victor och misstänkte att kan "spionerade" lite på mig, hehe trevligt ;)
- Fick G+ på soms provet

Min energikälla som som triggar mig till att ta tag i det här nu, hur mycket det än tar emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0