Borde sova

Klockan är 00:07 så jag borde gå och lägga mig vid det här laget eftersom jag ska  upp tidigt för att skjutsa mamma. Men jag orkar inte, jag känner för att skriva. Men jag vet inte vilket område jag vill skriva om. Jag har massor av tankar i huvudet om lite allt möjligt.
Det som stör mig just nu är att jag känner att jag behöver snyta mig men här finns innget papper.... Suuuck!

Nu känner jag vad jag vill skriva om och det är om dig. Du kommer alltid fram så här på kvällen när det är dags att sova. När jag ligger i min säng och dragit täcket tätt runtom mig tänker jag på när du låg bredvid mig. Hur det kändes att ha dig sådär nära mig. Så varm och så mjuk. Men mer än så här ska ja inte låta mina tankar få fördjupa sig i dig. Det är förbjudet. Jag får inte skriva mer om dig.

Nu helt plötsligt känner jag att jag saknar mormors närvaro. Hennes varma goa kramar. Kanske är det så att farmor fick mig att börja sakna henne. Min lilla mormor. Jag känner att du håller ett vakande öga över mig. Det känns tryggt ska du veta. Åh vad jag skulle vilja prata med dig om allt som hänt. Jag skulle ge vad som helst för att få prata med dig just nu. Men om jag så skulle betala en miljard så är det helt omöjligt. Det är en ruskig tanke som slår mig att aldrig få prata med dig igen. Aldrig mer.
Nyss kände jag som en slags oro/obekvämhet i kroppen när jag skrev det här om dig och om K. Så känns det inte nu, nu känner jag mig tung, trött och lugn. Finns du här? Är du här nu? Sitter du här bredvid mig i soffan och tittar på mig? Det är som om jag känner din närvaro, du gjorde mig som tillfreds i hela kroppen. Jag kanske borde passa på att gå och lägga mig nu när jag känner så här.
Mormor jag älskar dig, god natt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0