Serious talk

- Amanda! Amanda till hjärnkontoret tack!
  Jag tänker: Va, Jag!? Vem sa det?
- Amanda vet du vem du talar med?
- Emmh, näe??
- Jo jag är ditt samvete och jag behöver tala med dig, nu omedelbums!
- Jaha?
- Du är rent utsagt oduglig jänta! Så här kan du då rakt inte hålla på! Du lovar dig själv saker men du håller dom aldrig. Du säger att du ska göra saker men du gör dom aldrig. Du tar inte tag i saker, du flyr ifrån dig själv. Varför? Jo för du orkar inte ta tag i skiten, du lägger det på hög! Och vet du vad, du kommer få det värre, mycket värre om du inte lyssnar på mig nu och gör precis som jag säger! Är det uppfattat!?
- Va, jaha? Okej?
- I helgen skulle du :
 Plugga ekonomi
 Skriva klart EN recension om 1000 sidor
 Göra klart den där j*kla telefonkursen
 Har du gjot det?
- Nej
- FÖR FAN AMANDA GÖR DET DU SKA!
- Förlåt, jag skulle ju. Men sen så hade jag så mycket annat att göra så jag han inte.
- Du har haft mer än ett helt dygn på dig att plugga! Klart att du haft tid, jag vet vad du gjort under helgen så spela inte oskyldig!
- Men
- Inga men!! Har du pluggat nu då som du sa att du skulle göra när du väl slutade tidigt?
- .....
- NU GÖR DU DET DU SKA ANNARS KOMMER DET GÅ ÅT HELVETE FÖR DIG! OKEJ?
- Okej
- Ja så gör det du ska nu och ge sjutton i att skjuta upp allting!!! Du måste ta tjuren i hornen och svik inte dig själv nu, du ska hålla det du lovar annars får du dålig karma! Uppfattat!?
- Ja
- Bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0