Mitt hår

Okej jag har bestämt mig för att klippa av mig håret efter studenten! Jag har hittat några bilder på kortklippta frisyrer som jag tror skulle passa mig. Känns lite vemodigt att behöva klippa av det men det är nog bäst så. Om mitt hår ska må bra så måsta man ta till med vissa metoder. Mitt hår behöver vila och växa ut på nytt så att det blir en starkare kvalite på det.

Nu det senaste året har jag tappat nästan hälften av allt mitt hår pga stress och över att jag mått dåligt. Mina hårstrån är väldigt tunna så det är inte mycket kvar av det. Och med tanke på hur mycket jag har hållt på och grejat med det i ett försök att få det se bättre ut har det dock blivit värre. Jag har lockat håret och jag har toperat det och jag har haft löshår och jag har käkat tabletter men nu finns det nog bara en enda utväg kvar och det är att klippa av det helt! Sorligt men ett måste för mitt hår har tappat all sin lyster och kvalite.

Jisses vilka problem man har! Men jag menar, håret gör så otroligt mycket. Man kan känna sig förjävlig en dag då man går utan smink och i mjukiskläder, men så fixar man till håret lite och ser sig genast mycket fräschare ut! 
Nu vill jag ha en frisyr som man inte behöver göra så mycket med och det ser ändå bra ut. Tänk vad skönt att bara behöva ha i lite vax och sen är det klart istället för att behöva borsta det hela tiden och spraya och ha sig. Tänk vad tåligt håret är egentligen med tanke på hur mycket man håller på och grejar med det varje dag! Helt otroligt faktiskt!  

Så nu efter studenten ska jag ge mitt hår en chans att få växa ut på nytt så att det förhoppningsvis blir starkare och bättre kvalitetsmässigt. Ska bli spännande, men jag kommer definitivt sakna mitt långa hår :( Hoppas det växer ut fort lagom till jag fyller 21 då jag ska utbilda mig till flygvärdinna. Tycker det är så fint när flygvärdinnorna har sitt långa hår uppsatt i hästsvans eller någon annan fin frisyr.

Frisyrer jag funderar på

      


Tycker Carolina Gynning har så otroligt fint hår här. Hon har väldigt tjockt hår. Något jag önskar mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0