Just nu

Att få lägga sig i soffan under ett fluffigt täcke, tända några ljus, äta godis och lyssna på en ljudbok efter att man kommit hem från skolan är bokstavligen helt underbart! Önskar jag kunde få koppla av så här varje dag efter hemkomsten från skolan. Men icke, då ska man genast sätta sig för att plugga till proven man har under veckan. Men nu tänkte jag faktiskt unna mig nån timme med lite lugn och ro.

Måste faktiskt dokumentera att det här är första riktiga veckan som jag haft tankarna helt fria från dig! Det slog mig igår när jag satt och pluggade. Har ingen aning vad som fick mig att tänka på det just då. Det bara kom från ingenstans. Jag kommer inte ens ihåg sist jag tänkte på dig. Det känns jätte skönt att mina känslor börjar avta mer och mer. Inom någon månad kanske jag kommer kunna kontakta dig igen.

Jag är så otroligt sugen på att dokumentera min Tokio Hotel historia, borde nog göra det någon kväll. Det är ju snart dags för min tatuering också, det är inte långt kvar nu! Jag vill verkligen få ner alla mina tankar och känslor om hur betydelsefulla dom är för mig.

Ska börja med en positiv lista som jag kan läsa under dom dagar jag är deppig och känner mig nere. Vi pratade om det på psykologin, jag ska skriva upp saker som jag upplevde positivt under dagen. Om man är på dåligt humör kan det vara bra att kolla på den där listan och tänka tillbaka på hur man kände sig just då och försöka förmedla tillbaka den känslan till en själv i nuläget. Sen ska jag skriva ner saker jag uppskattar, det är viktigt att man stannar upp och verkligen tänker efter. Vad har varit bra med den här dagen? Vad uppskattade jag som mest? Vilka gjorde mig glada idag? Vilka har jag runtom mig som är betydelsefulla för mig, osv.
Jag börjar nu, om idag

Positiva listan
- Jag var nöjd över mitt klädval, kavaj och jeans
- Mitt hår var som jag ville
- Det kändes bra när jag skrev prov = pluggat tillräckligt mycket
- Jag kände mig glad, det nästan spruda av glädje när jag fick lyssna en snutt från TH
- Det var soligt på morgonen och jag kunde ha solglasögon
- Fick en vårkänsla
- Jag mötte victor i korridoren
- Jag hade sovmorgon, gick upp tidigt för att skjutsa mamma men var pigg och glad ändå
- Fick koppla av efter skolan, mysa med ljudbok

GREAT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0